Nog even over die 99,9%…

Het getal doet vast een belletje rinkelen .. 99,9% uptime garantie. Telecom operators, internetproviders en systeembeheerders vallen over elkaar heen om u een uptime garantie te bieden van 99,9%. Echter .. 99,9% uptime betekent pessimistisch gezien ook 0,1% op jaarbasis downtime! Effectief betekent dat 8 uur en 45,6 minuten downtime. Nu kan dat een valide bedrijfsrisico zijn, maar de realiteit is dat een volledige werkdag zonder telefonie voorzieningen menig bedrijf behoorlijke schade kan opleveren.

Wat belangrijk is, is om te beseffen is de netto uptime die u in koopt, en dat daarin sprake is van ketenverantwoordelijkheid. Bijvoorbeeld:

  1. Systeembeheerder: 99,9% uptime, reageert dezelfde dag nog.
  2. Office 365: 99,9% uptime op jaarbasis
  3. Telefonie: 99,9% uptime op het platform
  4. Internet: 99,9% uptime
  5. Router & switch inclusief Cisco herstelservice: 99,9% uptime

Effectief betekent dat 99,9% * 99,9% * 99,9% * 99,9% * 99,9% = 99,5% uptime, of 0,5% downtime, of 7,5 dagen downtime. Mede als dat nog wordt doorkruist door maintenance windows van leveranciers dan kan uw downtime effectief wel een stuk hoger uitpakken dan dat u vooraf had gehoopt.

IP Central weet dat internetverbindingen bijna letterlijk de levensader van een bedrijf is, en daarom doet IP Central alléén zaken op basis van redundante verbindingen. Zo hebben we met ons OneConnect een product neergezet voor het Nederlandse MKB dat zeer scherp geprijst is, maar toch een zeer hoge uptime biedt.

Meer weten? Vul dan onderstaand formulier in!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.